|
Naturalną cechą człowieka jest potrzeba
postrzegania piękna i otaczania się nim. Poszukujemy tego, co może nas
zachwycić lub sprawić, że poczujemy się lepiej. Ludzie, ubrania, gadżety,
miejsca, samochody - to wszystko ma być dla nas przyjemne i dostarczyć nam
poczucia większego komfortu i estetyki.
Dzieje się tak, ponieważ każdy kolor i każda forma posiada swoją
specyficzną wibrację. W ten sposób oddziałuje na nas energetycznie,
niezależnie od tego, czy w to wierzymy czy uważamy to za nonsens. Te
cechy koloru i formy pozostają więc spójne z zachowaniem człowieka, aurą
danego miejsca czy podejmowanymi działaniami. Ot, choćby na podstawie
sposobu, w jaki ktoś dziś się ubrał można określić tego przyczynę i
zdiagnozować jego stan emocjonalny. A dzięki chromoterapii jesteśmy w
stanie leczyć dolegliwości fizyczne czy psychiczne.
Dlaczego więc nie można by tego wykorzystać także w inny sposób? Można i
takimi mechanizmami posługują się twórcy marketingowi podczas wymyślania
sposobu interesowania klienta odpowiednią grupą produktów przy użyciu
odpowiednich kolorów, haseł, napisów czy też samym ustawieniem produktu w
sklepie. Te czynniki w podświadomy sposób wpływają na odbiorcę i dzięki
temu podejmuje on działania w większości przypadków zgodne z
zaplanowanymi. |
|
To samo, lecz jeszcze subtelniej,
dzieje się w sferze identyfikacji. Zestawy kolorów i form mogą pomóc
odbiorcy w zapoznaniu się z charakterem, potencjałem czy też nastawieniem
firmy do klienta. Dlatego istotnym jest sprecyzowanie tego już na etapie
tworzenia logo. Automaty, które można znaleźć w Internecie, oferują nam,
co prawda, obrazek, lecz nie zapewniają oczekiwanego oddziaływania. Bo
tworzenie logo i systemu identyfikacji wizualnej, to proces złożony i
zależny od wielu czynników. Znaczenie poszczególnych kolorów, ustalanie
relacji i proporcji między nimi a kształtami w całej kompozycji - są to
bardzo ważne elementy, których właściwe skompilowanie stworzy solidne
narzędzie do pracy w pozyskiwaniu klientów i tworzeniu oczekiwanych z nim
relacji.
Czy warto więc korzystać z dobrodziejstw wynikających z działania kolorów
i form? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. Jeśli jednak
odczuwamy potrzebę zmian w wizerunku firmy, chcemy mieć niepowtarzalne,
ale przede wszystkim dobrze działającego oraz estetyczne logo czy system
identyfikacyjny lub chcemy, aby materiały firmowe stały się naprawdę
interesujące - znaczy to wówczas, że warto i że jest to odpowiedni czas.
|