home
kontakt

firma
oferta
portfolio
klienci
polecam

czy warto

kup logo

powered by: irko-net
hi.Color





ZŁOTY MEDAL Międzynarodowych Targów Poznańskich 2010
  Naturalną cechą człowieka jest potrzeba postrzegania piękna i otaczania się nim. Poszukujemy tego, co może nas zachwycić lub sprawić, że poczujemy się lepiej. Ludzie, ubrania, gadżety, miejsca, samochody - to wszystko ma być dla nas przyjemne i dostarczyć nam poczucia większego komfortu i estetyki.

Dzieje się tak, ponieważ każdy kolor i każda forma posiada swoją specyficzną wibrację. W ten sposób oddziałuje na nas energetycznie, niezależnie od tego, czy w to wierzymy czy uważamy to za nonsens. Te cechy koloru i formy pozostają więc spójne z zachowaniem człowieka, aurą danego miejsca czy podejmowanymi działaniami. Ot, choćby na podstawie sposobu, w jaki ktoś dziś się ubrał można określić tego przyczynę i zdiagnozować jego stan emocjonalny. A dzięki chromoterapii jesteśmy w stanie leczyć dolegliwości fizyczne czy psychiczne.

Dlaczego więc nie można by tego wykorzystać także w inny sposób? Można i takimi mechanizmami posługują się twórcy marketingowi podczas wymyślania sposobu interesowania klienta odpowiednią grupą produktów przy użyciu odpowiednich kolorów, haseł, napisów czy też samym ustawieniem produktu w sklepie. Te czynniki w podświadomy sposób wpływają na odbiorcę i dzięki temu podejmuje on działania w większości przypadków zgodne z zaplanowanymi.
  To samo, lecz jeszcze subtelniej, dzieje się w sferze identyfikacji. Zestawy kolorów i form mogą pomóc odbiorcy w zapoznaniu się z charakterem, potencjałem czy też nastawieniem firmy do klienta. Dlatego istotnym jest sprecyzowanie tego już na etapie tworzenia logo. Automaty, które można znaleźć w Internecie, oferują nam, co prawda, obrazek, lecz nie zapewniają oczekiwanego oddziaływania. Bo tworzenie logo i systemu identyfikacji wizualnej, to proces złożony i zależny od wielu czynników. Znaczenie poszczególnych kolorów, ustalanie relacji i proporcji między nimi a kształtami w całej kompozycji - są to bardzo ważne elementy, których właściwe skompilowanie stworzy solidne narzędzie do pracy w pozyskiwaniu klientów i tworzeniu oczekiwanych z nim relacji.

Czy warto więc korzystać z dobrodziejstw wynikających z działania kolorów i form? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie sam. Jeśli jednak odczuwamy potrzebę zmian w wizerunku firmy, chcemy mieć niepowtarzalne, ale przede wszystkim dobrze działającego oraz estetyczne logo czy system identyfikacyjny lub chcemy, aby materiały firmowe stały się naprawdę interesujące - znaczy to wówczas, że warto i że jest to odpowiedni czas.

 
        stat4u home | kontakt | firma | oferta | portfolio | klienci | polecam | czy warto